top of page

נדל"ן: יותר מאחד מכל 2 יוונים ישקול כעת מגורים משותפים

FEBRUARY 23, 2024 - 13:06


אחוז היוונים שישקלו מגורים משותפים עולה כעת, כאשר כ-57.5% מצהירים כי הם נוטים לכך.


אלו הנתונים שעולים ממחקר שבוצע על ידי רשת שירותי הנדל"ן הידועה RE/MAX אירופה, עם נתונים שנאספו מאזרחי הטריטוריה היוונית, תוך בחינת הגורמים המשפיעים על שוק הנדל"ן, וכן את הנטייה של היוונים לשנות את מקום מגוריהם בשנים הקרובות.


בהתבסס על נתוני המחקר, המגורים המשותפים נמצאים במגמת עלייה ביוון, בשל היתרונות הנובעים מהחיים המשותפים והעלויות הנמוכות בבירור מכיוון שההוצאות מתחלקות.

מה שהכי מפתה את היוונים לבחור במגורים משותפים הוא הגישה המשותפת היעילה יותר מבחינה כלכלית לשירותים (26.7%), אך גם תחושת הבידוד המופחתת (22.7%).

בנוסף, כ-20% מהמשיבים בסקר פונים לרעיון זה מטעמי גמישות, מתוך מחשבה שהם יכולים לחלק את זמנם בין מספר מיקומים בעת בחירת שותף לדירה.


נתון מעניין הוא שכ-67% מהנשאלים מצהירים שהם ישקלו גם בעלות משותפת: עבור רבים, זו הדרך לחלוק את עלויות האחזקה (30.1%) ולהבטיח גישה לנכסים, שבנסיבות אחרות לא היו נגישים כלכלית. (24.9%). בינתיים, עבור פחות מרבע מהמשיבים (24.4%), בעלות משותפת מציעה דרך אטרקטיבית להבטיח בית שני או בית נופש



בהתבסס על התשובות שניתנו בסקר, 1 מכל 4 נשאלים מביע דאגה לגבי יכולתו הכלכלית לשאת עלויות של נכס.

יחד עם זאת, למעלה מ-1/3 (36.6%) מהמשיבים היוונים, מצפים לעבור בשנתיים הקרובות והבחירות שלהם מכוונות בבירור לדיור עירוני (60%), בין אם הם רוכשים או בשכירות. ¼ מאלה שמצפים לעבור דירה מונעים מגורמים כלכליים, שזהו אחוז מהגבוהים באירופה.

בקטגוריה זו, כ-8% מחפשים אזורים חסכוניים יותר, בעוד שלמעלה מ-6% שואפים להפחית את עלויות ההלוואה או השכירות. במקביל, 26% מחפשים נכסים גדולים יותר ו-¼ פונים ליותר שירותים ואבטחה, שאזורים אחרים יכולים להציע להם.



באופן מפתיע, למרות ש-80% מהמשיבים בסקר אומרים שהם כבר מחזיקים בנכס, אלה שמחפשים לעבור דירה אומרים שהם צפויים לשכור את הנכס הבא שלהם. למעלה מ-31% מחפשים חוזי שכירות ארוכי טווח, בעוד שרק 11% שוקלים תקופות שכירות קצרות יותר. ¼ מהרוכשים הפוטנציאליים שוקלים נכסים עם העדפה לאזורים עירוניים או פרבריים.

עוד נתון מעניין וחשוב לציון הוא שהענקת שימוש בנדל"ן לחברים ובני משפחה, הינה המניע של כמעט 3 מתוך 10 נשאלים יוונים, ששוקלים לקנות נכס.

bottom of page